Η Δέσποινα Παπαδοπούλου έχει πολλούς λόγους να σε εντυπωσιάσει

Είναι περιζήτητη στον χώρο της διαιτολογίας-διατροφολογίας, η Δέσποινα Παπαδοπούλου, η πιο όμορφη μελαχρινή personal που μπορεί να σε βάλει σε πρόγραμμα γυμναστικής άνετα και να χάσουμε τα περιττά κιλά της καραντίνας.

Στο Mediaday μιλάει για το πως σήμερα παραμερίζουμε το σώμα μας και κατ’επέκταση την υγεία μας, τα παιδιά και το junk food, και είναι μύθος τελικά ότι οι βιταμίνες και η κατάποση τους μπορούν να χτίσουν έναν υγειή οργανισμό;

Δέσποινα, τι θεωρείς ότι κάνουμε λάθος στην διατροφή μας  και μπορούμε να αποκτήσουμε το λεγόμενο… πάχος;
“Οι ρυθμοί της ζωής είναι πλέον πολύ απαιτητικοί και μια μερίδα κόσμου έχει μπεί στη παγίδα να παραμερίζει τη σωματική του κατάσταση και κατ´ επέκταση την υγεία. Ένας λόγος είναι το άγχος και η συναισθηματική φόρτιση όπου μέσα από το φαγητό και το ποτό βρίσκει μια διέξοδο “χαράς”. Άλλος ένας λόγος είναι οι κακές διατροφικές συνήθειες που κουβαλά και δυσκολεύεται να αποχωριστεί”.

Ισχύει ότι οι βάσεις μπαίνουν από την παιδική μας ηλικία πάνω στην διατροφή;
“Όλα ξεκίνανε από τη παιδική μας ηλικία! Κανένα παιδί δεν γεννιέται γνωρίζοντας πιο είναι το σωστό και ποιο το λάθος στη διατροφική του αγωγή. Οι γονείς λοιπόν είναι εκείνοι που πρέπει να καθοδηγήσουν το παιδί στο σωστό προσανατολισμό και να του παρέχουν διατροφική παιδεία και ένα υγιεινό τρόπο διατροφής ώστε να γίνει ένας υγιής έφηβος – ενήλικας. Χωρίς αυτό να σημαίνει πως το παιδί δεν θα χαίρεται και της χαλαρές στιγμές του”.

Εκτός από ενήλικες, υπάρχουν περιπτώσεις μικρότερων παιδιών που καταφεύγουν από νωρίς στην ιατρική βοήθεια;
“Όπως προανέφερα η διατροφική αγωγή χτίζεται από πολύ μικρή ηλικία από την ώρα που το παιδί ξεκινάει να έχει τις πρώτες γεύσεις, αν λοιπόν ο γονιός δεν δείξει το σωστό δρόμο, γιατί μπορεί και εκείνος να αδιαφορεί για την σωστή διατροφή του, τότε το μόνο σίγουρο είναι πως και το παιδί έχοντας πρότυπο της οικογένειακες συνήθειες θα χρειάζεται από κάποιον άλλον τη καθοδήγηση και την βοήθεια και εκεί ξεκινάει η δική μας δράση πάντα σε συνεργασία με την οικογένεια”.

Τι πρέπει να εντάξουμε στο καθημερινό μας διατροφολόγιο για μια ισορροπημένη διατροφή;
“Ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο χρειάζεται ποικιλία τροφίμων και όχι μονοφαγία,  έτσι ώστε να καλύπτονται οι διατροφικές ανάγκες του κάθε ατόμου. Μικρά τακτικά γεύματα, ώστε ο μεταβολισμός να βρίσκεται σε μια συνεχή καύση. Μειωμένη κατανάλωση κορεσμένων τροφών που αυξάνουν το σωματικό λίπος και φυσικά ήπια σωματική άσκηση για την καλή λειτουργία της καρδιάς και όχι μόνο. Το μεσογειακό πρότυπο διατροφής είναι ευρέως γνωστό ως το καλύτερο πρότυπο διατροφής παγκοσμίως”.

Η άσκηση σε τι βαθμό παίζει ρόλο για να διατηρήσουμε το σωματικό μας βάρος στα ίδια κιλά;
“Η άσκηση είναι ένα σημαντικό κομμάτι όχι μόνο για τη διατήρηση ενός υγιούς σωματικού βάρους, αλλά και για τη διατήρηση της καλής υγείας κατά τη διάρκεια της ζωής γενικότερα. Έρευνες έχουν δείξει ότι η σωματική άσκηση επιδρά θετικά σε πολλές χρόνιες παθήσεις παχυσαρκία, σάκχαρο, μεταβολικά νοσήματα κ.α, αλλά και στην αντιμετώπιση αυτών. Ένα σώμα που είναι ενεργό δύσκολα θα αυξήσει το σωματικό του βάρος, καθώς έχει μάθει διαρκώς να μεταβολίζει”.

Ισχύει ότι πρέπει να θωρακίζουμε τον οργανισμό μας με πολλές βιταμίνες για να αποκτήσει ανοσία απέναντι στις ιώσεις;
“Θέλω να γίνω λίγο σαφής σ’ αυτό το θέμα. Καμία βιταμίνη ή τρόφιμο δεν δρά ως φάρμακο ή τρόπος αντιμετώπισης των ιών, ωστόσο ένας θωρακισμένος οργανισμός από θρεπτικά συστατικά μαζί με άλλους παράγοντες, όπως το κάπνισμα και την φυσική άσκηση διασφαλίζουν ένα γερό ανοσοποιητικό σύστημα που δείχνει αντίσταση σε ιώσεις και παθήσεις γενικότερα συγκριτικά με έναν ταλαιπωριμένο οργανισμο”.

Ποιά είναι τα τιπς της ομορφιάς σου και δείχνεις πάντα υπέροχη;
“Λόγω της δουλειάς μου γνωρίζω πολύ καλά τι είναι αυτά που προάγουν την υγεία μέσα από τη διατροφή και την άσκηση, οπότε φροντίζω να τρέφομαι σωστά και να ασκούμε μιας και αυτό το κομμάτι μου χαρίζει σωματική και ψυχική ευεξία! Πίνω πολύ νερό και φροντίζω να έχω πάντα καλή διάθεση, καθώς πιστεύω πως όλα ξεκινούν από μέσα μας”.