Αν θα μπορούσε να παρομοιαστεί με κάτι το MasterChef, θα ήταν σίγουρα με τη φράση «σαν το παλιό καλό κρασί», που όσο κι αν περνούν τα χρόνια δεν χάνει τίποτα από την υπέροχη «γεύση» του. Ο μεγαλύτερος διαγωνισμός μαγειρικής διανύει ήδη την έβδομη τηλεοπτική του σεζόν και όπως φαίνεται έχει καταφέρει να αναγεννιέται και να προσελκύει το ενδιαφέρον του κόσμου ξανά και ξανά. Μπορεί η τηλεθέαση να μην κινείται στα επίπεδα του παρελθόντος όπως είναι και φυσιολογικό, αλλά διατηρεί μία δυναμική που ζορίζει τους αντιπάλους του και τις περισσότερες φορές το φέρνουν στην πρώτη θέση της prime time.
Ποια συστατικά αποτελούν τη συνταγή της επιτυχίας του; Αρχικά το ίδιο το concept καθώς βλέπουμε ανθρώπους με ταλέντο στη μαγειρική να προσπαθούν να φτάσουν στην κορυφή και όχι ανθρώπους που δεν έχουν καμία σχέση με το αντικείμενο στο οποίο διαγωνίζονται. Το φαγητό βρίσκεται μέσα στην κουλτούρα των Ελλήνων και αν μη τι άλλο είναι μαγικό να μπορείς να βλέπεις τόσες συνταγές και τόσους συνδυασμούς υλικών, που ούτε μπορούσες να φανταστείς.
Μπορεί σαν project να είναι πανίσχυρο, αλλά τίποτα δεν θα ήταν το ίδιο χωρίς τους κατάλληλους ανθρώπους. Ο Σωτήρης Κοντιζάς, ο Πάνος Ιωαννίδης και ο Λεωνίδας Κουτσόπουλος είναι οι chef που δίνουν την ξεχωριστή «νοστιμιά» στο MasterChef. Η χημεία μεταξύ τους είναι μοναδική σαν να γνωρίζονταν πάντα. Εύστοχα σχόλια για τις επιδόσεις των συμμετεχόντων, σωστή και μετρημένη διαχείριση των καταστάσεων, αστείες ατάκες μεταξύ τους και απίστευτα πειράγματα είναι ορισμένα από τα στοιχεία που τους καθιστούν τους πλέον αρμόδιους για έναν διαγωνισμό μαγειρικής. Η οικειότητα που έχουν αναπτύξει από σεζόν σε σεζόν και η αμεσότητα που εκπέμπουν είναι σαν να σου ανοίγουν την πόρτα να γίνεις κι εσύ μέλος της παρέας τους και ας βρίσκεσαι στο σπίτι.
Καταλυτικό ρόλο στην επιτυχία του παίζει και το γεγονός πως στο MasterChef παίζουν ρόλο οι εύστοχες δοκιμασίες πρωτίστως και κατά δεύτερο λόγο οι όποιες αντιπαραθέσεις των παικτών. Η δομή του είναι τόσο συμπαγής και ξεκάθαρη, που δεν βασίζεται αποκλειστικά στους χαρακτήρες και στις προσωπικές διενέξεις των διαγωνιζόμενων. Ίσα ίσα αυτές αποτελούν το κερασάκι στην τούρτα με στόχο να γίνει ο διαγωνισμός πιο ελκυστικός στο τηλεοπτικό κοινό.
Με γνώμονα όλα τα παραπάνω, το συμπέρασμα είναι πως το MasterChef ξέρει πως να «σερβίρει» στον τηλεθεατή με έναν ευρηματικό τρόπο το προϊόν του.