Ο Άαρον Πολ δεν παίρνει χρήματα από την προβολή του «Breaking Bad»

Καθώς η συντεχνία των ηθοποιών (SAG-AFTRA) συνεχίζει την απεργία, ο πρωταγωνιστής του «Breaking Bad», Άαρον Πολ, μίλησε από την απεργιακή γραμμή, εκθέτοντας έναν από τους σημαντικότερους τομείς στην κινηματογραφική βιομηχανία: τα τηλεοπτικά υπολείμματα.

Τα τηλεοπτικά υπολείμματα είναι μακροπρόθεσμες πληρωμές σε όσους εργάστηκαν σε ταινίες και τηλεοπτικές εκπομπές, που διαπραγματεύονται τα συνδικάτα, για επαναλήψεις και άλλες προβολές μετά την αρχική κυκλοφορία. Η βασική δομή αμοιβών αναπτύχθηκε το 1960, την τελευταία φορά που σεναριογράφοι και ηθοποιοί απεργούσαν μαζί.

Κάποτε οι εργαζόμενοι ηθοποιοί μπορούσαν να συντηρηθούν με τα υπολείμματα από προηγούμενες δουλειές. Αν μια σειρά επαναλαμβανόταν, έπαιρναν συνήθως επιταγή. Το ίδιο ίσχυε και για τις πωλήσεις με τη μορφή VHS και DVD. Όμως, καθώς όλα άρχισαν να μεταφέρονται στις streaming πλατφόρμες, ξαφνικά τα υπολείμματα στέρεψαν.

Τώρα, δεν υπάρχει κανένα δίχτυ ασφαλείας για τους ηθοποιούς, όταν ακόμη και αστέρες, όπως ο Πολ, λένε ότι ουσιαστικά δεν βλέπουν τίποτα όσον αφορά τα υπολείμματα. Ως παράδειγμα, ο Πολ σημείωσε ότι παρά η επιτυχία του «Breaking Bad» στο Netflix, δεν αποτυπώνεται στα έσοδά του.

Σε πικετοφορία έξω από τα Sony Studios την περασμένη εβδομάδα στην οποία παρευρέθηκε το καστ του «Breaking Bad», ο Πολ έδωσε συνέντευξη μαζί με τους συμπρωταγωνιστές του Μπράιαν Κράνστον και Τζέσι Πλέμμονς στο ET Canada, δηλώνοντας: «Δεν παίρνω ποσοστό από το Netflix για το «Breaking Bad», για να είμαι απόλυτα ειλικρινής, και αυτό είναι τρελό για μένα».

«Οι σειρές ζουν για πάντα στις streaming υπηρεσίες και περνάνε από κύματα, καταλαβαίνετε; Μόλις τις προάλλες είδα ότι το «Breaking Bad» ήταν στα trending στο Netflix», και συνέχισε: «Είναι τόσο κοινή λογική και νομίζω ότι πολλοί από αυτούς τους streamers, ξέρουν ότι ξέφυγαν με το να μην πληρώνουν δίκαιη αμοιβή στους ανθρώπους και τώρα ήρθε η ώρα να πληρώσουν».

«Ο τρόπος με τον οποίο ήταν δομημένα τα πράγματα πριν από δέκα χρόνια είχε πολύ νόημα», πρόσθεσε ο Πλέμμονς. «Έδινε τη δυνατότητα στους ηθοποιούς, στους ηθοποιούς που δουλεύουν εξίσου σκληρά, ή και πιο σκληρά… Ξέρετε, αυτά τα υπολείμματα ήταν πολύ σημαντικά… Δεν πέρασε πολύς καιρός από τότε που ήμουν στην ίδια θέση».

«Η AMPTP [Alliance of Motion Picture and Television Producers] επικεντρώνεται στο να βγάλει πολλά χρήματα μέσω της τέχνης μας», υποστήριξε ο Κράνστον. «Θέλουμε να κάνουμε πολλή τέχνη και ελπίζουμε να βγάλουμε κάποια χρήματα από αυτή».

Το «Breaking Bad» αποτέλεσε την επανάσταση για το AMC σε πέντε επιτυχημένες σεζόν. Με την 4η σεζόν εκτοξεύτηκε στα νούμερα τηλεθέασης σε μεγάλο βαθμό επειδή το Netflix άρχισε να μεταδίδει τις τρεις πρώτες σεζόν, όπως σημειώνει το Variety. Η συνέχεια της σειράς, η ταινία «El Camino» ήταν μια πρωτότυπη παραγωγή του Netflix.

Τα σχόλια του Πολ ξεκίνησαν μια συζήτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με κάποιους να το βλέπουν ως έναν ακόμη εκατομμυριούχο που κλαψουρίζει επειδή δεν βγάζει ακόμη περισσότερα χρήματα. Άλλοι σημείωσαν ότι αν ο Πολ δεν βλέπει χρήματα από τα πρότζεκτ του, τότε αυτό θα ισχύει και για τους πιο άγνωστους ηθοποιούς με μικρότερους ρόλους, υποστηρίζοντας ότι αυτό είναι το νόημα των σχολίων του, και από τα σημαντικότερα σημεία της απεργίας της SAG-AFTRA.