Συγκλονίζει ο Σωτήρης Τσαφούλιας

Στο έλλειμα σεξουαλικής αγωγής στην εκπαίδευση αναφέρθηκε σε συνέντευξή του ο σκηνοθέτης του «Έτερος Εγώ», Σωτήρης Τσαφούλιας, περιγράφοντας το πώς συζήτησε το ζήτημα του revenge porn με τις κόρες του.

Μιλώντας στην εκπομπή «Dot» για το πώς οι γονείς μπορούν να «εξοπλίσουν» τα παιδιά τους απέναντι σε φαινόμενα έμφυλης βίας, ο καταξιωμένος σκηνοθέτης και σεναριογράφος ανέφερε: «Δεν μπορείς στα παιδιά σου και στις κόρες σου να φτιάξεις ένα μπλουζάκι που να λέει «ο μπαμπάς μου έχει ένα όπλο, ένα φτυάρι και πάντα ένα άλλοθι». Είναι πάρα πολύ δύσκολο πώς να κάνεις το παιδί σου να ζήσει μια ασφαλή ζωή χωρίς να το τρομοκρατήσεις, χωρίς να το κάνεις να φοβάται».

Σωτήρης Τσαφούλιας – Τα παιδιά μας στο σχολείο κάνουν τους βίους της Αγίας Αικατερίνης και όχι σεξουαλική αγωγή
«Προσπαθείς να το κάνεις να σκέφτεται, αυτό είναι το πιο δύσκολο. Πράγμα που το σχολείο σε μεγάλο βαθμό – ο τρόπος που είναι δομημένη η εκπαίδευσή μας – δεν το κάνει. Τα παιδιά μας δεν κάνουν σεξουαλική αγωγή, δεν κάνουν οδική συμπεριφορά, κάνουν τους βίους της Αγίας Αικατερίνης και γράφουν μια εργασία 15 σελίδες» είπε ο Σωτήρης Τσαφούλιας και υπογράμμισε:

«Όταν έρθει μπροστά της ο βιαστής, ο ομοφοβικός, ο καταπιεστής, ο δυνάστης, δεν θα ξεφύγει από αυτό, με όλο το σεβασμό και την αγάπη προς τη θρησκεία μας, ξέροντας για την Αγία Αικατερίνη».

«Θέλω να πω λοιπόν ότι υπάρχει ένα κενό! Το πλαίσιο αλλάζει, τα πράγματα αλλάζουν και η εκπαίδευση δεν ακολουθεί. Εγώ τους έκανα κουβέντα ότι μπορεί, αύριο, μεθαύριο, να πέσεις στην παγίδα -όλοι έχουμε πέσει- και ενώ βρίσκεσαι σε μια πολύ προσωπική στιγμή με το αγόρι σου, αυτός να έχει βάλει ένα κινητό κάτω από ένα μαξιλάρι ή σε μια τσάντα που έχει μια τρύπα και να το μαγνητοσκοπήσει και να το βγάλει» είπε.

«Κοίταξε μην πας και μου πηδήξεις από κανένα μπαλκόνι, δεν έγινε και τίποτα. Δεν κάνεις κάτι που δεν κάνουν άλλα επτά δισεκατομμύρια άτομα στον πλανήτη. Απλά εσένα θα το δούμε εκείνη την ώρα, θα είσαι προσεκτική την επόμενη. Κοίτα μη μου κάνεις καμία ανοησία και με στείλεις φυλακή». «Στα παιδιά δεν πρέπει να τους λες τι να μην κάνουν», τόνισε ο σκηνοθέτης.

Tο «Έτερος Εγώ» παραλίγο να μπει στο Netflix

«Το Netflix δεν είναι κανένα βραβείο ποιότητας, η πλειοψηφία των σειρών στην συγκεκριμένη πλατφόρμα δε βλέπονται. Υπάρχουν σειρές που τις βλέπεις και κοιτάζεσαι στον καθρέπτη και λες είναι δυνατόν να είναι αυτοί μέσα και να μην είμαι εγώ; Βέβαια υπάρχουν και σειρές που είναι τρομερές και λες τι κάνανε οι άνθρωποι. Εγώ ήθελα να μπει η ελληνική γλώσσα στην πλατφόρμα», ανέφερε ο κ. Τσαφούλιας.

Επίσης, συμπλήρωσε: «Υπήρχε μια διαπραγμάτευση με το Netflix για δύο τρεις μήνες, αυτό σημαίνει ότι η πλατφόρμα δεν ήξερε καν που βρισκόμαστε μυθοπλαστικά τώρα μας κοιτάζει. Και αν δεν κοιτάζει εμένα θα κοιτάξει κάποιον άλλο. Έχει πολλά οφέλη αυτή η πλατφόρμα. Στις διαπραγματεύσεις οι υπεύθυνοι του Netflix, σοκαρίστηκαν όταν μάθανε το μπάτζετ της σειράς. Καθώς το πόσο που μας ανέφεραν ότι κοστίζει το επεισόδιο, εμείς τους είπαμε ότι ήταν για όλη τη σειρά και περίσσευαν κιόλας», τόνισε ο σκηνοθέτης του «Έτερος εγώ».

«Για μένα η καλλιτεχνία δεν είναι επάγγελμα»
Ο γνωστός σκηνοθέτης σε συνέντευξή του στο «Κ» της Καθημερινής μίλησε – μεταξύ άλλων – για την έννοια της καλλιτεχνίας.

«Δεν είναι θέμα ηθικολογίας. Είναι θέμα οπτικής. Το ότι βλέπω τα πράγματα με έναν τρόπο δεν πάει να πει ότι είναι ο σωστός ή ο μόνος. Κάθε φορά που μιλάω, εκπροσωπώ τον εαυτό μου. Για μένα λοιπόν η καλλιτεχνία δεν είναι επάγγελμα. Μια γυναίκα η οποία έχει πέντε παιδιά, δεν έχει σύζυγο, καθαρίζει σκάλες και παρ’ όλα αυτά βγάζει ένα μπολάκι με νερό για το αδέσποτο ή σε κοιτάει και σου λέει «καλημέρα», για μένα είναι καλλιτέχνις. Καλλιτέχνης δεν γίνεσαι όταν πιάσεις ένα μικρόφωνο, ένα πινέλο ή ένα στιλό. Ο τρόπος που αντιμετωπίζεις την ασχήμια, τη μεταβολίζεις και τη δίνεις πίσω ως καλοσύνη ή ως φως, ο τρόπος που στέκεσαι απέναντι στις σκοτεινές στιγμές της ζωής σου, για μένα σε κάνει καλλιτέχνη, ανεξαρτήτως επαγγέλματος.

Ο Σωτήρης Τσαφούλιας είπε επίσης ότι το πρώτο κινηματογραφικό του κόλλημα ήταν οι ταινίες του Ρόκι! «Έχω όλες τις ταινίες του Σταλόνε σε βιντεοκασέτες. Το Ρόκι 4 μόνο το έχω δει 102 φορές, μετρημένες. Αγαπάω την καθαρότητα αυτού του χαρακτήρα. Είναι φτωχός, γίνεται πλούσιος, επανέρχεται στη φτώχεια, αλλά δεν διαβρώνεται σε κανένα σημείο. Είναι ωραίο να απολαμβάνεις τα υλικά αγαθά και να τα μοιράζεσαι, αλλά να μη σηματοδοτείσαι από αυτά. Ο Ρόκι ακόμα και στην παντοδυναμία του φοράει το ίδιο δερμάτινο».