Νέα λίστα με κριτήρια για τη διαφήμιση COVID-19 στα ΜΜΕ

Μετά από το πλήθος των δημοσιευμάτων και την ενόχληση των ισχυρών της τηλεόρασης, καθώς διαφάνηκε πως μεγάλο μέρος κατευθύνθηκε στο Internet, η λίστα της διαφήμισης για την αντιμέτωπιση της COVID-19 θα έχει νέα δεδομένα. Ποσά που διατέθηκαν σε ανύπαρκτα sites θα επιστραφούν, εφαρμόζοντας τα κριτήρια της φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας, του αριθμού των εργαζομένων, της απήχησής τους και της εγγραφής στο on line μητρώο. Η τελική της εκδοχή για την καμπάνια των 20 εκατ. ευρώθα διατεθεί αφού ολοκληρωθεί ώς και το Μάρτιο του 2021.

Υπενθυμίζεται πως τα κριτήρια της φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας είχαν καταργηθεί στην περίπτωση επιδότησης του Τύπου, με αποφάσεις της σημερινής κυβέρνησης, το πρόγραμμα δεν υλοποιήθηκε ποτέ.

Για όσα ποσά παραμείνουν και εξακολουθούν να φαντάζουν μεγάλα, θα θεωρηθούν προκαταβολές έτσι, ώστε να μην υπάρξει και νέα ένταση, για το ύψος των ποσών που χορηγήθηκαν. Ενδέχεται σε ορισμένες περιπτώσεις να μην δοθούν άλλα, ώστε να τηρηθεί η αναλογία της απήχησης που ζητάει ο νόμος καθώς προβλέπονται κυρώσεις . Καθώς το πρόγραμμα είναι σε εξέλιξη, σημασία θα έχει η λήξη του και όχι η σημερινή εικόνα, η οποία θα τύχει όλων των διορθώσεων που απαιτούνται, ώστε να μπορεί να δημοσιευθεί και να κλείσει το θέμα χωρίς πολλές άλλες αντιδράσεις.

Ο αποκλεισμός ορισμένων ιστοσελίδων και εφημερίδων, με το ψευδές επιχείρημα των “fake news” θα παραμείνει.

Επί του θέματος της λίστας, τοποθετήθηκε στον αέρα του ΑΝΤ1 (εκπομπή Γ. Παπαδάκη) χθες ο αρμόδιος υφυπουργός Στέλιος Πέτσας ως εξής:

“Έχουμε πει, από την πρώτη στιγμή, ότι αυτή ήταν μία καμπάνια, η οποία έγινε για να σώσει ζωές και πέτυχε το σκοπό της, έσωσε ζωές. Διήρκεσε περίπου δυόμισι μήνες και ολοκληρώθηκε 31 Μαΐου. Από τις 10 Απριλίου, πήγα στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας, και απάντησα σε όλα τα ερωτήματα όλων των βουλευτών, όλων των κομμάτων. Από τότε έχουμε πει ότι, όταν ολοκληρωθεί η καμπάνια, θα δοθούν φυσικά και τα Μέσα τα οποία συμμετείχαν στην καμπάνια και τα ποσά που πήραν. Την προηγούμενη εβδομάδα, σε ερώτηση δημοσιογράφων στην ενημέρωση των πολιτικών συντακτών, είπα, ότι είμαστε στη φάση ολοκλήρωσης του ποιοτικού και ποσοτικού ελέγχου, ότι μετά θα προχωρήσει η πληρωμή από το Υπουργείο Οικονομικών και θα δοθούν τα ποσά στη δημοσιότητα.

Είμαστε στη φάση της ολοκλήρωσης του ελέγχου, οπότε είναι θέμα λίγων ημερών η δημοσιοποίηση της λίστας.

Άρα, ποια καθυστέρηση και ποιο μαγείρεμα; Είναι πολύ απλά τα πράγματα: Ήταν μια καμπάνια οργανωμένη, συνεκτική, έσωσε ζωές και αυτό το αποτέλεσμα το είδαν όλοι οι Έλληνες. Ο ποιοτικός και ποσοτικός έλεγχος έχει πολλές διαστάσεις. Ένα ζήτημα που υπάρχει είναι -για παράδειγμα- ότι όταν λέει κάποιος ότι θα συμμετάσχει στην καμπάνια, ότι όντως συμμετείχε. Θα πρέπει, λοιπόν, να δει κάποιος τα αποκόμματα μιας εφημερίδας ότι έγιναν οι καταχωρήσεις, να δει τα δευτερόλεπτα που έπαιξαν σε μία τηλεόραση ή σ’ ένα ραδιόφωνο, να δει ότι αναρτήθηκε σ’ ένα σάιτ το συγκεκριμένο μπάνερ, που έπρεπε ν’ αναρτηθεί, με τη συχνότητα που έχει συμφωνηθεί. Όλα αυτά ελέγχονται και μετά θα γίνει η πληρωμή από το Υπουργείο Οικονομικών στους δικαιούχους που συμμετείχαν με το νόμιμο τρόπο.”

πηγή:typologies.gr